Brzdy musia byť lepšie ako motor

Zobrazené 3024x

Brzdové kotúče

Dajú sa kúpiť v rôznych cenách a najmä rôznej kvality. Lacné od neznámeho výrobcu môžu byť zdrojom problémov. Z hľadiska konštrukcie poznáme kotúče masívne, ktoré používajú vpredu napríklad staršie Škody vrátane Felicie a mnoho moderných áut vzadu. Vo väčšine áut na trhu sú vpredu nainštalované kotúče s vnútorným chladením, ktoré sú duté a vo vnútri je kanálmi alebo rebrami zabezpečená cirkulácia vzduchu na ochladzovanie. Ďalším levelom medzi kotúčmi sú drážkované alebo dierované kotúče. Drážkované lepšie odvádzajú nečistotu spod trecích segmentov, ale aj viac opotrebovávajú obloženie, dierované zasa lepšie odvádzajú vzduch spod doštičky pri prudkom brzdení, horšie sú však na tom pri prestupe tepla pri ohrievaní a ochladzovaní.

brdzy montáž

Brzdové segmenty

Majú spolu s kotúčmi rozhodujúci vplyv na kvalitu brzdenia. Sú z rôznych materiálov, ktoré majú odlišné koeficienty trenia, pri rôznych teplotách. Sú doštičky, ktoré brzdia relatívne dobre studené, ale pri dlhšom brzdení rýchlo strácajú účinnosť a prehrejú sa. Naopak, existujú výkonné obloženia, ktoré fungujú bez problémov aj pri teplotách nad 600 stupňov Celzia. Dôležité je, čo od bŕzd chcete. Nevadí vám pri brzdení hluk? Máte možnosť brzdy zohriať alebo požadujete okamžitú účinnosť? Idete si zajazdiť na okruh a záleží na účinnosti a neprekáža vám, že o dve hodiny budú zodraté?

Brzdové hadice

Tiež vplývajú na efektivitu brzdenia. Pri vylepšovaní brzdového systému sa dajú klasické gumené hadice vymeniť za teflónové s nehrdzavejúcim oceľovým oplášťovaním. Sú síce drahšie, ale majú oproti obyčajným veľkú výhodu. Nemenia pri tlaku objem, teda povedané polopate nenafukujú sa. Maximálny brzdový účinok je zabezpečený s opletanými hadicami skôr.

Brzdová kvapalina

Brzdový účinok sprostredkováva. Je akoby nervovým vláknom medzi nohou vodiča a brzdovým obložením. Musí odolávať vysokým teplotám, nesmie sa peniť a vrieť, nesmie neprimerane prijímať vodu z ovzdušia, ktorá ju znehodnocuje. Je nepríjemným zistením, že pedál brzdy ide na podlahu a auto nespomaľuje. A ak zanedbáme výmenu brzdovej kvapaliny, tak nás to čaká...

Zdroj: http://www.auto-car.sk/

 

 


REKLAMA